SCRISOARE DE INFORMARE

Prin prezenta, dorim să venim în sprijinul dumneavoastră pentru a vă facilita îndeplinirea obligațiilor bugetare ce vă revin către bugetul local și vă informăm că prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, respectiv HCL nr. 51./ 25.10.2024 au fost aprobate o serie de facilități fiscale constând în anularea unor obligații bugetare accesorii restante.

Subliniem că aceste facilități fiscale sunt de natură excepțională şi nu sunt menite să devină o practică frecventă. Scopul acestor măsuri este de a sprijini contribuabilii în acest moment şi de a încuraja conformarea fiscală pe termen lung.

Accesoriile aferente obligaţiilor bugetare principale datorate bugetului local al comunei Gornesti restante la data de 31 august 2024 inclusiv, se anulează dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:

a) toate obligaţiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, administrate de organul fiscal local, se sting prin orice modalitate prevăzută la art. 22 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedurӑ fiscalӑ, cu modificările şi completările ulterioare, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024;

b) sunt stinse prin orice modalitate prevăzută de art. 22 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedurӑ fiscalӑ, cu modificările şi completările ulterioare, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, toate obligaţiile bugetare principale şi accesorii administrate de organul fiscal local cu termene de plată cuprinse între data de 1 septembrie 2024 şi data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024;

c) debitorul să aibă depuse toate declaraţiile fiscale, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv. Această condiţie se consideră îndeplinită şi în cazul în care, pentru perioadele în care nu s-au depus declaraţii fiscale, obligaţiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de către organul fiscal local;

d) debitorul depune cererea de anulare a accesoriilor după îndeplinirea în mod corespunzător a condiţiilor prevăzute la lit. a) – c), până la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, sub sancţiunea decăderii.

Obligaţiile accesorii  stinse prin orice modalitate prevăzută de lege după data de 06 septembrie  se anulează şi sunt supuse restituirii potrivit art. 168 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedurӑ fiscalӑ, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea procedurii aprobate prin HCL nr. 51./24.10.2024.

Ce documente trebuie completate pentru a beneficia de facilitățile fiscale?

(1) Debitorii care intenţionează să beneficieze de anularea obligaţiilor bugetare accesorii potrivit art. 1 – 7 din  Procedură pot notifica (Anexa nr.1 și Anexa nr.2 la Procedură) organul fiscal local  cu privire la intenţia lor, până cel mai târziu la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor şi nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024 sub sancţiunea decăderii.

  1. (2)După primirea notificării depuse de contribuabil, organul fiscal comunică acestuia, prin adresă ( Anexa nr.3 la Procedură), cuantumul obligațiilor fiscale de plată exigibile, aflate în sold, in termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data depunerii notificării. In cazul existentei de neconcordante cu privire la obligaţiile fiscale inscrise in certificatul de atestare fiscală, acestea vor fi clarificate de către organul fiscal împreuna cu debitorul.

(3) După primirea adresei de la punctul (2) debitorul depune o cerere de anulare a obligațiilor accesorii în conformitate cu prevederile OUG 107/2024 ( Anexa nr. 7 și Anexa nr. 8) dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024, inclusiv, sub sancţiunea decăderii. Cererea se depune pînă la data de 25 noiembrie 2024, inclusiv

(4) Cererea pentru anularea a obligațiilor accesorii în conformitate cu prevederile OUG 107/2024,  va fi analizată în termen de 10 zile lucrătoare de la de la data înregistrării la Primăria Comunei Gornești.

(5) Decizia de amânare la plată a accesoriilor îşi pierde valabilitatea în oricare din următoarele situaţii:

a) la data emiterii deciziei de anulare a accesoriilor sau a deciziei de respingere a cererii de anulare a accesoriilor după caz;

b) la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, în cazul în care debitorul nu depune cerere de anulare a accesoriilor.

Modelele  documentelor necesare precum se pot descarca de mai jos:

Anexa 1-NOTIFICARE PERSOANE FIZICE

Anexa 2-NOTIFICARE PERSOANE JURIDICE

Anexa 7-CERERE PERSOANE FIZICE

Anexa 8-CERERE PERSOANE JURIDICE

 

Pentru lămurirea oricăror neconcordanțe cu privire la situația dumneavoastră fiscală, precum și pentru alte informații vă așteptăm la sediul Primăriei! Vă asigurăm de întreaga noastră disponibilitate de a vă oferi asistență pentru identificarea soluțiilor optime în vederea conformării fiscale voluntare!

Comments are closed.

Close Search Window